Handelsbetingelser
Handelsbetingelserne gælder for forbrugeres køb af varer på www.garphyttan.dk. Siden ejes og drives af:
Garphyttan Original AB
Enbärsvägen 18
735 37 Surahammar
Sverige
Organisationsnummer: 559228-2411
Momsnummer: SE559228241101
Telefon: +46 10 551 79 09
E-mail: customerservice@garphyttan.com
Levering
Generelt
Garphyttan tilbyder flere foreskellige leveringsmuligheder for at give dig størst mulig valgfrihed i, hvordan din ordre leveres. Når du udfylder dit postnummer i kassen, viser vi de tilængelige muligheder for din adresse. Vi tilbyder levering till udleveringssteder med Postnord og DHL.
Vi tilbyder altid gratis fragt med PostNord ved køb over 1.000 kr.
Vi tilbyder at levere varer til adresser i Danmark. Vi leverer ikke til Grønland og Færøerne.
PostNord MyPack Collect:
Levering til utleveringssted, leveringstid 2-4 arbejdsdage. Gratis ved køb over 1.000 kr.
DHL Parcel Connect:
Levering til utleveringssted, leveringstid 2-5 arbejdsdage.
Ikke-afthentede pakker:
Vi forbeholder os retten til at opkræve 300 kr for ikke-afthentede pakker till dækning af vores omkostinger.
Fortrydelseret & Ombytning
Vores mål er at du skal være fuldt tilfreds med de(t) produkt(er), du køber hos os. Hvis du bestiller via hjemmesiden, har du ret til at fortryde dit i op til 90 dage efter modtagelse af ordren.
- Vi tilbyder en 90-dages returret, hvilket betyder at du har 90 dage fra den dag du har modtaget ordren, til at returnere ordren.
- Produktet skal være ubrugt og i samme nye stand, som da du modtog det.
- Produkt skal også være i original emballage med etiketter og mærker på.
Returnering og ombytning i butik:
Du kan gratis bytte eller returnere din vare i vores Flagship Store på Norrlandsgatan 21 i Stockholm. Du skal medbringe kvittering, ordrebekræftelse eller andet bevis på dit køb. Du kan finde mere information om vores Flagship Store her!
Returnering online:
- Log ind på Mine sider og vælg Mine ordrer. Hvis du har glemt din kode, eller ikke har en adgangskode skal du klikke på Glemt din adgangskode. Hvis du har afgivet en ordre, har du automatisk en konto.
- Vælg den ordre du ønsker at returnere. Klik på Registrer en returnering, og angiv de produkter der skal returneres, og årsagen hertil. Klik på Indsend formular.
- Klik på Download en returlabel og udskriv din returlabel, og sæt den på pakken.
- Luk pakken forsvarligt. Produktet skal være ubrugt, samt at alle etiketter og mærker stadig skal være på produktet. Aflever derefter pakken hos din nærmeste pakkeshop.
- Når vi har modtaget og behandlet din retur, vil du automatisk høre fra os. Refunderingen sker på samme måde, som du har betalt for ordren. I forbindelse med en godkendt returnering, vil du blive modregnet 49 kr. for returnering. Husk at gemme din returkvittering, indtil vi har modtaget din pakke.
Ombytning online:
For at bytte en vare, skal du følge ovenstående vejledning. Derefter afgiver du en ny ordre med det produkt, du ønsker at bytte til. Du vil herefter blive refunderet for den oprindelige ordre. Hvis har du har betalt via Klarna faktura, vil denne blive justeret af Klarna.
Er du usikker på hvilken størrelse du skal vælge? Kontakt gerne vores kundeservice for vejledning, så hjælpe vi dig! Vores eksperter er klar til at give den bedste rådgivning!
Telefon: +46 10 551 79 09 (mandag til fredag: 9-16)
E-mail: customerservice@garphyttan.com
På hver enkelt produktside kan du læse om en produkt adskiller sig fra de klassiske størrelser. Du kan også se, hvad dens pasform er, og tanken bag passformen. Vi har også taget præcise mål på alle vores produkter og deres størrelser. Dette er opsummeret på hver produktside under Størrelsesguide. Hvis du vil finde ud af, hvilken størrelse du skal have, er et tip at måle et favorittøj af tilsvarende type, som du har derhjemme, og derefter sammenligne det med målene i tabellen. Glem heller ikke at se blandt anmeldelserne, hvor du kan finde tips og tanker fra andre kunder!
Vi kan også anbefale vores guide Find din størrelse. Der kan du finde fire modeller som fortæller om hvilke størrelser de bruger, i de forskellige produkter du kan finde hos Garphyttan.
Hvis en returneret vare har været brugt og prøvet i større omfang, end nødvendigt for at fastslå dets egenskaber og funktion, forbeholder Garphyttan Original AB sig retten til at modregne en værdiforringelse, som kan udgøre hele produktets pris.
Refundering
Så snart din retur er blevet behandlet og godkendt, vil vi starte din tilbagebetaling, som altid sker på samme måde som den oprindelige betaling. Du vil blive tilbagebetalt for omkostningerne ved de returnerede varer, med fradrag af et returneringsgebyr på 49 kr. Bemærk, at eventuelle fragtomkostninger i forbindelse med din ordre ikke vil blive refunderet, og hvis din ordre var fragtfri, og en eventuel returnering resulterer i, at den samlede pris for ordren er under den fragtfri grænse, vil der blive fratrukket fragtomkostninger for den vare, du beholder.
Hvis du har betalt med Klarna, vil Klarna justere/annullere din faktura. Hvis du allerede har betalt din faktura, vil pengene blive refunderet til det konto, de blev trukket fra. Vi anbefaler, at du altid pauser din faktura i Klarna-appen (iOS/Android) ved retur/ombytning, så forfaldsdatoen ikke overskrides!
Reklamation
Som forbruger har ret til at reklamere i op til to år efter købet, dog skal reklamationen ske inden for rimelig tid, defineret som inden for to måneder efter du opdager en fejl. Reklamationsretten gælder for fejl, der kan spores tilbage til produktionen, og derfor ikke skyldes almindelig slitage eller produktets alder. Hvis du vil foretage en reklamation, skal du følge de samme trin som for en returnering, men vælge reklamation som årsag og beskrive reklamationen i tekstfeltet.
Vi betaler returfragten i tilfælde af en reklamation, samt når benytter vores udstedte returlabel. Varer der returneres pr. efterkrav, ville ikke blive behandlet eller godkendt. I tilfælde hvor vi ikke kan blive enige, skal en evt. tvist afgøres ved det Danske klagenævn.
Transportskader skal anmeldes inden for rimelig tid. Hvis du opdager at en vare er beskadiget under transport eller ved modtagelse, skal du angive dette på fragtbrevet når du kvitterer for modtagelsen.
Ved pakker der ikke afhentes, forbeholder vi os retten til at opkræve 300 kr for at dække vores omkostninger.
Betalning
I samarbejde med Klarna tilbyder vi kortbetaling (VISA og Mastercard), fakturabetaling, ratebetaling og direkte bankbetaling. Denne betalingsløsning kaldes Klarna Checkout.
Ved betaling med Mastercard Debit, VISA/Dankort, Visa Debit, som er et debetkort, vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen.
Beløbet trækkes, når varen afsendes. Hvis der er bestilt flere varer i en ordre, og én eller flere af varerne ikke kan leveres med det samme, trækker vi først betalingen for den eller disse varer, når varerne afsendes.
Ved at angive oplysninger i kassen accepterer du Klarnas vilkår. Ved at klikke på " Gennemfør køb " accepterer du vores betingelser.
Klarna Checkout har brug for at identificere dig, for at kunne tilpasse hvilke betalingsmetoder du skal præsenteres for. Hvilke oplysninger, du skal angive for at identificere dig, kan variere mellem forskellige købssituationer og kunder. Der foretages aldrig en kreditvurdering direkte i Klarna Checkout, men kun om nødvendigt afhængigt af den specifikke betalingsmetode, du har valgt. Kreditvurdering foretaget af Klarna påvirker ikke din generelle kreditvurdering og kan ikke ses af andre, der anmoder om kreditoplysninger om dig, såsom banker.
Når du er blevet identificeret, vil Klarna Checkout vise dig, hvilke betalingsmetoder der er tilgængelige for dig. Kortbetaling er valgt som standard, men du kan selvfølgelig vælge en af de andre muligheder, såsom fakturabetaling eller direkte betaling via din bank. De alternativer, du får tilbudt, kan ændre sig fra tid til anden.
Al kommunikation og information vedr. betalingen kommer direkte til dig fra Klarna.
Du kan finde mere information og komplette vilkår og betingelser om Klarna og deres betalingsmetoder hos Klarna. Du bedes kontakte Klarnas kundeservice hvis du har brug for information om din betaling.
Klagemuligheder
Kan vi ikke blive enige om, hvad du har krav på, har du følgende klagemuligheder:
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes hus her.
EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: kundeservice@garphyttan.dk.
Persondata- og Anti-spampolitik
Interteko Garphyttan AB værner om dit privatliv og stræber efter at altid beskytte dine personlige oplysninger på den bedst mulige måde. Alle persondata, du deler med os, håndteres med den største respekt. Vores måde at indsamle og opbevare oplysninger er i overensstemmelse med GDPR, som er et fælles regelsæt, der er besluttet inden for EU.
Når du afgiver en bestilling hos os, deler du dine personlige oplysninger. Vi håndterer altid dine persondata med størst mulige omhu og i overensstemmelse gældende regler. Vi videregiver ikke personlige oplysninger til tredjepart, men vi kan muligvis dele dine personlige oplysninger med virksomheder indenfor koncernen Interteko Garphyttan AB, for at give dig mulighed for at deltage i mere interessante tilbud og nyheder. I forbindelse med din registrering og ordre accepterer du, at vi gemmer og bruger dine oplysninger til at opfylde aftalen med dig. Du har ret til at modtage de oplysninger, som vi har registreret om dig i henhold til persondataloven. Hvis de registrerede oplysninger er forkerte, ufuldstændige eller irrelevante, kan du anmode om, at oplysningerne rettes eller slettes. I så fald, kontakt os via e-mail: kundeservice@garphyttan.dk.
Du kan læse mere om vores persondatapolitik her!
Anti-spampolitik
Interteko Garphyttan AB er lige så trætte af spam som du er, og vi har derfor strenge regler for, hvordan vi håndterer dine oplysninger. Som kunde hos os kan du modtage e-mails vedrørende din ordre, betaling eller andre automatiske forsendelser. Du kan også modtage e-mail, sms eller anden markedsføring med information, nyhedsbreve eller tilbud. Hvis du har tilmeldt dig vores nyhedsbrev, vil du modtage mails fra os, der indeholder tilbud og anden information. Hvis du ikke længere ønsker at modtage sådanne e-mails fra os, kan du let afmelde dig via et link i e-mailen. Du vil kun modtage udsendelser fra Interteko Garphyttan AB eller partnere i den samme koncern og aldrig fra tredjeparter, der ikke hører ind under koncernen.
Cookies
En cookie er en lille tekstfil, der gemmer information på din computer. Interteko Garphyttan AB bruger cookies af rent tekniske grunde til webstedets funktionalitet, for eksempel til login, navigation og formularhåndtering. Der er to typer cookies, en, der gemmer en fil permanent på din computer og en anden, der gemmes midlertidigt, mens du er på websitet.
Læs mere om vores cookiepolitik her!
Dataansvarlig:
Garphyttan Original AB
Organisations-nr. 559215-1244
Postadresse: Enbärsvägen 18, 735 37 Surahammar, Sverige
Bestyrelsessæde: Stockholm, Sverige
Kontakt:
E-mail: customerservice@garphyttan.com
Telefon: +46 10 551 79 09
Øvrige vilkår
Aldersgrænse
For at shoppe på garphyttan.dk skal du være 18 år. Hvis du er under 18 år, skal du have værgers tilladelse til at bestille hos os.
Trykfejl
Vi tager forbehold for lokale afvigelser, trykfejl og udsolgte varer.
Force Majeure
Begivenheder som krige, naturkatastrofer, strejker, regeringsbeslutninger, manglende forsyninger fra underleverandører, fordyrende omstændigheder og lignende begivenheder uden for Garphyttan Original AB´s kontrol, som ikke med rimelighed kunne forudses, bør tilskrives force majeure. Dette betyder at Garphyttan Original AB er fritaget for sine forpligtelser til at opfylde indgåede aftaler.
Standardfortrydelsesformular
(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
- Til Garphyttan Original AB, Enbärsvägen 18, 735 37, customerservice@garphyttan.com:
- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)
- Bestilt den (*)/modtaget den (*)
- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)
- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)
- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
- Dato
(*) Det ikke relevante udstreges