Choose another country or territory to see the content you are shopping for online.

Handelsbetingelser

Handelsbetingelserne gælder for forbrugeres køb af varer på www.garphyttan.dk. Siden ejes og drives af:

Interteko Garphyttan AB

Enbärsvägen 18

735 37 Surahammar

Sverige

Organisationsnr. 559228-2411

Momsnr: SE559228241101

Tlf. 23 96 73 87

kundeservice@garphyttan.dk

Levering

Vi tilbyder at levere varer til adresser i Danmark. Vi leverer ikke til Grønland og Færøerne.

Varerne leveres 2-5 hverdage efter din bestilling.

Vi tilbyder følgende leveringsformer: 

Postnord Collect til pakkeshop: 59 DKK

DHL Freight til pakkeshop: 59 DKK

UPS Express hjemmelevering: 99 DKK

Vi tilbyder gratis levering ved køb over 499 DKK. Dette gælder dog ikke UPS Express levering.

Ikke hentede forsendelser

Forsendelser som ikke afhentes fra udleveringsstedet eller som nægtes modtaget og derfor returneres til os, vil debiteres med 200 DKK til dækning af vores omkostninger

Fortrydelseret & Ombytning

Vores mål er at du skal være fuldt tilfreds med de(t) produkt(er), du køber hos os. Hvis du bestiller via hjemmesiden, har du ret til at fortryde dit i op til 90 dage efter modtagelse af ordren.

- Vi tilbyder en 90-dages returret, hvilket betyder at du har 90 dage fra den dag du har modtaget ordren, til at returnere ordren. - Produktet skal være ubrugt og i samme nye stand, som da du modtog det. - Produkt skal også være i original emballage med etiketter og mærker på.

Sådan returnerer du en vare:

  1. Log ind på Mine sider og vælg ”Mine ordrer”. Hvis du har glemt din kode, eller ikke har en adgangskode skal du klikke på ”Glemt adgangskode”. Hvis du har afgivet en ordre, har du automatisk en konto.
  2. Vælg den ordre du ønsker at returnere. Klik på ”Registrer en returnering”, og angiv de produkter der skal returneres, og årsagen hertil. Klik på ”Indsend formular”.
  3. Klik på ”Download en returlabel” og udskriv din returlabel, og sæt den på pakken.
  4. Luk pakken forsvarligt. Produktet skal være ubrugt, samt at alle etiketter og mærker stadig skal være på produktet. Aflever derefter pakken hos din nærmeste pakkeshop. Husk at gemme din returkvittering, indtil vi har modtaget din pakke.
  5. Når vi har modtaget og behandlet din retur, vil du automatisk høre fra os. Refunderingen sker på samme måde, som du har betalt for ordren. I forbindelse med en godkendt returnering, vil du blive modregnet 45 kr. for returnering.

Sådan foretager du en ombytning:

For at bytte en vare, skal du følge ovenstående vejledning. Derefter afgiver du en ny ordre med det produkt, du ønsker at bytte til. Du vil herefter blive refunderet for den oprindelige ordre. Hvis har du har betalt via Klarna faktura, vil denne blive justeret af Klarna.

Er du usikker på hvilken størrelse du skal vælge? Kontakt gerne vores kundeservice for vejledning, så hjælpe vi dig! Vores eksperter er klar til at give den bedste rådgivning!

Telefon: (+45) 89 88 82 31 Mandag til fredag: 9-17, fredag 9-16, Frokost 12-12:30
E-mail: kundeservice@garphyttan.dk

Du kan finde vores størrelsguider for herrer HER og for damer HER.

Vi kan også anbefale vores guide "Find din størrelse". Der kan du finde fire modeller som fortæller om hvilke størrelser de bruger, i de forskellige produkter du kan finde hos Garphyttan.

Hvis en returneret vare har været brugt og prøvet i større omfang, end nødvendigt for at fastslå dets egenskaber og funktion, forbeholder Garphyttan Original AB sig retten til at modregne en værdiforringelse, som kan udgøre hele produktets pris.

Refundering

Hvis du returnerer hele ordren, vil du få refunderet de gebyrer, du har betalt i forbindelse med købet, dvs. den fulde værdi af ordren minus et returhåndteringsgebyr på 45 kr. Har du valgt betaling med Klarna faktura, vil Klarna justere eller annullere din faktura. Hvis du allerede har betalt din faktura, vil Klarna refundere betalningen til den konto hvorfra betalingen fandt sted. Vi anbefaler at du sætter din faktura på pause i Klarnas app, når du returnerer eller ombytter, så forfaldsdatoen ikke overskrides.

Reklamation

Som forbruger har ret til at reklamere i op til to år efter købet, dog skal reklamationen ske inden for rimelig tid, defineret som inden for to måneder efter du opdager en fejl. Reklamationsretten gælder for fejl, der kan spores tilbage til produktionen, og derfor ikke skyldes almindelig slitage eller produktets alder. Hvis du vil foretage en reklamation, skal du følge de samme trin som for en returnering, men vælge reklamation som årsag og beskrive reklamationen i tekstfeltet.

Vi betaler returfragten i tilfælde af en reklamation, samt når benytter vores udstedte returlabel. Varer der returneres pr. efterkrav, ville ikke blive behandlet eller godkendt. I tilfælde hvor vi ikke kan blive enige, skal en evt. tvist afgøres ved det Danske klagenævn.

Transportskader skal anmeldes inden for rimelig tid. Hvis du opdager at en vare er beskadiget under transport eller ved modtagelse, skal du angive dette på fragtbrevet når du kvitterer for modtagelsen.

Ved køb af varer finder købelovens regler anvendelse. Du har 2 års reklamationsret, hvis varen har en mangel. En mangel er fx en fabrikations- eller materialefejl, eller en forkert oplysning om varen. Derimod er almindelig slitage, eller skader du selv har påført varen, ikke en mangel.

Hvis varen har en mangel, og du reklamerer rettidigt, har du ret til i første omgang at få varen repareret eller ombyttet. Hvis det ikke kan ske, eller det ikke sker inden rimelig tid, kan du efter omstændighederne få pengene tilbage eller afslag i prisen.

Opdager du en mangel, skal du reklamere til os inden rimelig tid. Vi anbefaler, at du klager hurtigst muligt, navnlig hvis der er tale om transportskader. Reklamerer du inden 2 måneder efter, at manglen er opdaget, er det dog altid inden for rimelig tid. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger. Gem derfor din kvittering.

Ved pakker der ikke afhentes, forbeholder vi os retten til at opkræve 220 kr. for at dække vores omkostninger.

Betalning

I samarbejde med Klarna tilbyder vi kortbetaling (VISA og Mastercard), fakturabetaling, ratebetaling og direkte bankbetaling. Denne betalingsløsning kaldes Klarna Checkout.

Ved betaling med Mastercard Debit, VISA/Dankort, Visa Debit, som er et debetkort, vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen. 

Beløbet trækkes, når varen afsendes. Hvis der er bestilt flere varer i en ordre, og én eller flere af varerne ikke kan leveres med det samme, trækker vi først betalingen for den eller disse varer, når varerne afsendes.

Ved at angive oplysninger i kassen accepterer du Klarnas vilkår. Ved at klikke på " Gennemfør køb " accepterer du vores betingelser.

Klarna Checkout har brug for at identificere dig, for at kunne tilpasse hvilke betalingsmetoder du skal præsenteres for. Hvilke oplysninger, du skal angive for at identificere dig, kan variere mellem forskellige købssituationer og kunder. Der foretages aldrig en kreditvurdering direkte i Klarna Checkout, men kun om nødvendigt afhængigt af den specifikke betalingsmetode, du har valgt. Kreditvurdering foretaget af Klarna påvirker ikke din generelle kreditvurdering og kan ikke ses af andre, der anmoder om kreditoplysninger om dig, såsom banker.

Når du er blevet identificeret, vil Klarna Checkout vise dig, hvilke betalingsmetoder der er tilgængelige for dig. Kortbetaling er valgt som standard, men du kan selvfølgelig vælge en af ​​de andre muligheder, såsom fakturabetaling eller direkte betaling via din bank. De alternativer, du får tilbudt, kan ændre sig fra tid til anden. 

Al kommunikation og information vedr. betalingen kommer direkte til dig fra Klarna.

Du kan finde mere information og komplette vilkår og betingelser om Klarna og deres betalingsmetoder hos Klarna. Du bedes kontakte Klarnas kundeservice hvis du har brug for information om din betaling.

Klagemuligheder

Kan vi ikke blive enige om, hvad du har krav på, har du følgende klagemuligheder:

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes hus her

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: kundeservice@garphyttan.dk.

Persondata- og Anti-spampolitik

Interteko Garphyttan AB værner om dit privatliv og stræber efter at altid beskytte dine personlige oplysninger på den bedst mulige måde. Alle persondata, du deler med os, håndteres med den største respekt. Vores måde at indsamle og opbevare oplysninger er i overensstemmelse med GDPR, som er et fælles regelsæt, der er besluttet inden for EU.

Når du afgiver en bestilling hos os, deler du dine personlige oplysninger. Vi håndterer altid dine persondata med størst mulige omhu og i overensstemmelse gældende regler. Vi videregiver ikke personlige oplysninger til tredjepart, men vi kan muligvis dele dine personlige oplysninger med virksomheder indenfor koncernen Interteko Garphyttan AB, for at give dig mulighed for at deltage i mere interessante tilbud og nyheder. I forbindelse med din registrering og ordre accepterer du, at vi gemmer og bruger dine oplysninger til at opfylde aftalen med dig. Du har ret til at modtage de oplysninger, som vi har registreret om dig i henhold til persondataloven. Hvis de registrerede oplysninger er forkerte, ufuldstændige eller irrelevante, kan du anmode om, at oplysningerne rettes eller slettes. I så fald, kontakt os via e-mail: kundeservice@garphyttan.dk.

Du kan læse mere om vores persondatapolitik her

Anti-spampolitik

Interteko Garphyttan AB er lige så trætte af spam som du er, og vi har derfor strenge regler for, hvordan vi håndterer dine oplysninger. Som kunde hos os kan du modtage e-mails vedrørende din ordre, betaling eller andre automatiske forsendelser. Du kan også modtage e-mail, sms eller anden markedsføring med information, nyhedsbreve eller tilbud. Hvis du har tilmeldt dig vores nyhedsbrev, vil du modtage mails fra os, der indeholder tilbud og anden information. Hvis du ikke længere ønsker at modtage sådanne e-mails fra os, kan du let afmelde dig via et link i e-mailen. Du vil kun modtage udsendelser fra Interteko Garphyttan AB eller partnere i den samme koncern og aldrig fra tredjeparter, der ikke hører ind under koncernen.

Cookies

En cookie er en lille tekstfil, der gemmer information på din computer. Interteko Garphyttan AB bruger cookies af rent tekniske grunde til webstedets funktionalitet, for eksempel til login, navigation og formularhåndtering. Der er to typer cookies, en, der gemmer en fil permanent på din computer og en anden, der gemmes midlertidigt, mens du er på websitet.

Læs mere om vores cookiepolitik her

Dataansvarlig:

Interteko Garphyttan AB 

Organisations-nr. 559215-1244

Postadresse: Enbärsvägen 18, 735 37 Surahammar, Sverige

Bestyrelsessæde: Stockholm, Sverige

Kontakt:

E-mail: kundeservice@garphyttan.dk

Tlf .: +46 10 551 79 09

Øvrige vilkår

Aldersgrænse

For at shoppe på garphyttan.dk skal du være 18 år. Hvis du er under 18 år, skal du have værgers tilladelse til at bestille hos os.

Trykfejl

Vi tager forbehold for lokale afvigelser, trykfejl og udsolgte varer.

Force Majeure

Begivenheder som krige, naturkatastrofer, strejker, regeringsbeslutninger, manglende forsyninger fra underleverandører, fordyrende omstændigheder og lignende begivenheder uden for Interteko Garphyttan AB´s kontrol, som ikke med rimelighed kunne forudses, bør tilskrives force majeure. Dette betyder at Interteko Garphyttan AB er fritaget for sine forpligtelser til at opfylde indgåede aftaler.

Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

- Til Interteko Garphyttan AB, Enbärsvägen 18, 735 37, kundeservice@garphyttan.dk:

- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)

- Bestilt den (*)/modtaget den (*)

- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)

- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)

- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

- Dato

(*) Det ikke relevante udstreges