Choose another country or territory to see the content you are shopping for online.

PERSONDATA

POLITIK – Garphyttan Original AB

Indholdsfortegnelse

1. Baggrund

2. Definitioner

3. Hvordan indsamler virksomheden personoplysninger? 

4. Hvilke personoplysninger indsamler vi om dig som kunde, til hvilket formål og på hvilket juridisk grundlag? 

5. Sociale platforme

6. Cookies

7. Hvor længe gemmer vi dine personoplysninger? 

8. Dine rettigheder og valg

9. Samtykke

10. Hvem kan vi dele dine personoplysninger med? 

11. Hvor behandler vi dine personoplysninger? 

12. Hvordan beskyttes dine personoplysninger?

13. Tilsyn og overholdelse

14. Tredjepartsbetingelser

15. Ændring af persondatapolitikken

16. Kontakt os

1. Bagrund 

Vi beskytter dine persondata. Denne politik ("persondatapolitik") er udformet for at informere dig om at Garphyttan Original AB ("virksomheden", "vi", "os") behandler dine personoplysninger på en lovlig, hensigtsmæssig og sikker måde, når du køber vores produkter eller anvender vores tjenester, besøger vores websted eller i øvrigt har kontakt med os.

Persondatapolitikken beskriver hvornår, hvordan og hvorfor vi indsamler, anvender, overgiver og lagrer personoplysninger, samt hvilke rettigheder du har i overensstemmelse med EU's databeskyttelsesforordning (GDPR) (EU) 2016/679 med tilhørende gennemførelsesforordninger og supplerende regelsæt om databeskyttelse ("Databeskyttelsesreglerne").

Persondatapolitikken gælder (i) når virksomheden tilbyder varer og tjenester til dig ved køb og bestilling på vores websted, (ii) ved udsendelse af nyhedsbreve, (iii) ved anden markedsføring i form af tilpassede tilbud og rabatter, (iv) ved al øvrig kontakt med virksomheden i forbindelse med besøg på vores websted www.garphyttan.dk ("Webstedet") eller via sociale platforme samt (v) ved forespørgsler eller øvrig kontakt med os via e-mail eller telefon. 

Garphyttan Original AB, org. nr 559228-2411, Enbärsvägen 18, 735 37 Surahammar, Sverige er dataansvarlig, og ansvarlig for den behandling af dine personoplysninger som sker i overensstemmelse med denne persondatapolitik. 

Nedenfor er et sammendrag af de personoplysninger vi indsamler under dit besøg på vores Websted: 

● Vi sporer din webaktivitet og kan eventuelt anvende den i markedsføringsformål;

● Vi indsamler personoplysninger ved afsluttet køb med det formål, at behandle og sende din ordre, men også til marketing- og kundekommunikation;

● Vi behandler angivne personoplysninger ved at indsende dem i integrerede systemer; 

● Vi gemmer personoplysninger i vores system til markedsanalyse; og 

● vi sporer hvilke produkter du har set på, lagt i indkøbskurven og købt. Vi kan i visse tilfælde anvende denne data for at give dig personlige produktanbefalinger. 

2. Definitioner

I denne persondatapolitik henviser begrebet "personoplysning" til information som kan henføres til en identificeret eller til en identificerbar fysisk person, f.eks. navn, CPR-nummer, e-mailadresse, telefonnummer, kortnummer og IP-adresse ("personoplysninger")

I denne persondatapolitik beskriver vi hvordan vi behandler dine personoplysninger. Begrebet "behandling" betyder eksempelvis, at vi registrer, lagrer, sender og på anden vis anvender dine personoplysninger, på den måde, som det beskrives i denne persondatapolitik ("behandling"). 

3. HVORDAN INDSAMLER VIRKSOMHEDEN PERSONOPLYSNINGER?

Virksomheden indsamler først og fremmest personoplysninger direkte fra dig som kunde. 

Vi registrerer, eller registrerer evt. dine personoplysninger i forbindelse med: 

● en gennemført bestilling på Webstedet; 

● når du udfylder din e-mailadresse på Webstedet; 

● hvis du kontakter os via e-mail, telefon, Webstedet eller sociale medier;

● hvis du tilmelder dig til virksomhedens nyhedsbrev; 

● hvis du tilmelder dig til virksomhedens koncernselskabs nyhedsbrev; og

● dit besøg på Webstedet inklusiv, men ikke begrænset til trafikdata, steddata, weblogs og anden kommunikationsdata samt f.eks. den IP-adresse, type af enhed, operationssystem og browsertype som anvendes ved besøget.

4. Hvilke personoplysninger indsamler vi om dig som kunde, til hvilket formål og på hvilket juridisk grundlag?

Formål Personoplysninger behandles for at kunne: Kategorier af personoplysninger
At kunne håndtere bestillinger og køb ● Levere et bestilt produkt (herunder advisering om levering eller kontakter i forbindelse med forsinket levering).

● Håndtere kundens betaling (herunder for at analysere hvilke betalingsløsninger som skal tilbydes til kunden, hvilket indbefatter kontrol af kundens betalingshistorik og indhentning af kreditoplysninger fra kreditoplysningsfirmaer).

● Håndtere reklamations- og garantisager vedrørende et bestilt eller købt produkt eller service.

● Kontrol af kundens adresse med Klarna.

● Navn

● CPR-Nummer

● Kontaktoplysninger (f.eks. adresse, e-mail og telefonnummer)

● Betalingshistorik

● Betalingsinformation

● Kreditoplysninger fra kreditoplysningsfirmaer

● Købsinformationer (f.eks. hvilket vare som er bestilt, eller hvis varen skal leveres til en anden adresse) 

Juridisk grundlag:: Juridisk grundlag: Købsaftalen med kunden. Denne indsamling af dine personoplysninger kræves for at vi kan opfylde vores forpligtigelse i overensstemmelse med købsaftalen.
Lagringsperiode: Indtil købet er gennemført (inklusive levering og betaling) og i en periode på 7 år frem. Bogføringsloven pålægger os at lagre transaktionsdata i 7 år, med det formål at kunne håndtere eventuelle reklamations- og garantisager.

 

For at kunne håndtere og administrere kundens kundekonto. Personoplysninger behandles for at kunne oprette kundens personlige sider og administrere kontoen, f.eks. til at: Give bemyndigelse til at logge ind. Bibeholde korrekte og opdaterede oplysninger. Gøre det muligt for kunden at følge sin ordrehistorik. Administrere kundens valg af indstillinger og oplysninger om betalingshistorik.
Formål Personoplysninger behandles for at kunne: Kategorier af personoplysninger
At kunne håndtere og administrere kundens brugerkonto

● Give bemyndigelse til at logge ind.

● Bibeholde korrekte og opdaterede oplysninger.

● Gøre det muligt for kunden af følge sin ordrehistorik.

 

● Navn

● Kontaktoplysninger (f.eks. adresse, e-mail og telefonnummer)

● Brugernavn og adgangskode

 

Juridisk grundlag: Registrerede kunder – berettiget interesse (interesseafvejning)

Opfyldelse af aftalen om registrerede kunder. Denne indsamling af dine personoplysninger kræves, for at vi skal kunne administrere din kundekonto.

Lagringsperiod: Tills dess att du avslutar kontot.

 

Formål Personoplysninger behandles for at kunne markedsføre virksomhedens tjenester og produkter Kategorier af personoplysninger
At kunne markedsføre produkter og tjenester

 

● Vise relevante produktanbefalinger, påminde kunden om glemte/forladte digitale indkøbskurve eller gemme indkøbs-/ønskelister for at forenkle fremtidige køb eller lignende handlinger som indebærer forenkling for kunden.

● Sende direkte markedsføring via e-mail, sms, sociale medier, eller andre lignende elektroniske kanaler til kommunikation samt via post.

● Udføre kampagner til:

○ Alle kunder

○ Et bestemt kundesegment (f.eks. kvinder / mænd mellem 30-40 år i Danmark)

○ En individuel kunde

● Navn

● Alder

● Bopæl

● Købs- og ordrehistorik

● Brugergenereret information, f.eks. besøgs- og klikhistorik, baseret på brugen af virksomhedens websted og andre tjenester i digitale kanaler

● Oplysninger om hvordan kunden anvender virksomhedens websted og andre digitale kanaler.

● Oplysninger om gennemførte køb

 

Juridisk grundlag: Registrerede og uregistrerede kunder – berettiget interesse (interesseafvejning).

Modtagere af nyhedsbreve og besøgere på webstedet – berettiget interesse (interesseafvejning) og markedsføringslovens bestemmelser om samtykke alternativt etableret kundeforhold.

Lagringsperiode: 36 måneder eller indtil du afmelder dig.

 

Formål Personoplysninger behandles for at kunne: Kategorier af personoplysninger
At kunne gennemføre og håndtere deltagelse i konkurrencer og events

 

● Kommunikere med deltagere som deltager i en konkurrence som er arrangeret af virksomheden.

● Identificere deltageren.

● Udnævne vindere og formidle gevinster.

● Navn

● Kontaktoplysninger (f.eks. adresse, e-mail, telefonnummer)

● Oplysninger indsendt i forbindelse med deltagelse i konkurrencen

 

Juridisk grundlag: berettiget interesse (interesseafvejning).

 

Lagringsperiode: 12 måneder efter afslutningen af eventet eller konkurrencen.

 

Formål Personoplysninger behandles for at kunne: Kategorier af personoplysninger
At være i stand til at yde kundeservice og anden service

 

● Kommunikere med kunden og besvare henvendelser, som kommer til kundeservicen via e-mail, telefon eller digitale kanaler (inklusive sociale medier).

● Sikre kundens identitet

● Undersøge klage- og supportspørgsmål (inklusive teknisk support).

 

● Navn

● Kontaktoplysninger (f.eks. adresse, e-mail og telefonnummer)

● Kundens korrespondance

● Oplysning omkring købstidspunktet, købsstedet, fejlen/klagemålet på produktet

● CPR-nummer

 

Juridisk grundlag: Berettiget interesse (interesseafvejning).

 

Lagringsperiode: 36 måneder.

 

Formål Personoplysninger behandles for at kunne: Kategorier af personoplysninger
At kunne evaluere, udvikle og forbedre virksomhedens tjenester

 

● Gøre tjenester mere brugervenlige, f.eks. ændre brugergrænsefladen for at forenkle informationsstrømmen eller for at fremhæve funktioner som oftest anvendes af kunder i en virksomheds digitale kanaler..

● Udvikle dokumentation med formålet at udvikle og forbedre virksomhedens sortiment.

● Give kunderne mulighed for at påvirke det sortiment som en virksomhed tilbyder.

 

● Købs- og brugergenereret data (f.eks. klik- og besøgshistorik).

● Kontaktoplysninger (f.eks. adresse, e-mail og telefonnummer).

● Tekniske data vedrørende enheder som kunden anvender samt indstillinger, f.eks. sprogindstillinger, IP-adresse, browserindstillinger, tidszone, operativsystem, skærmopløsning og platform.

● Information om hvordan kunden har interageret med virksomheden, dvs. hvordan kunden anvender tjenesten, login-metoden, hvor og hvor længe forskellige sider besøges, svartider, downloadfejl, hvordan kunden besøger og forlader tjenesten osv. 

Juridisk grundlag: Berettiget interesse (interesseafvejning). Behandlingen er nødvendig for at varetage vores og vores kunders berettigede interesse i at vurdere, udvikle og forbedre vores tjenester, produkter og systemer.

 

Lagringsperiode: 36 måneder.

I og med at du giver oplysninger til virksomheden, giver du tilladelse til at virksomheden registrerer og lagrer oplysninger om hvilken tjeneste, du har købt samt til at behandle de angivne personoplysninger til de oplyste formål. Som juridisk grundlag for behandlingen vil virksomheden henvise til opfyldelse af aftaler, berettiget interesse, samtykke eller opfyldelse af juridiske krav. Hvis virksomheden anvender sig af berettiget interesse som grundlag, vil behandlingen kun benyttes til de ovenfor anførte formål. Bemærk at du til enhver tid kan trække dit samtykke tilbage ved at kontakte os. For kontaktoplysninger, se rubrikken "Kontakt os" længst nede.

Behandlingen sker i overensstemmelse med den gældende lovgivning og indebærer, at personoplysninger ikke opbevares i længere tid end nødvendigt, med henblik på formålet med behandlingen. Virksomheden vil gemme dine personoplysninger, så længe du er kunde hos os. Til markedsføringsformål anvendes der ikke information, som er ældre end 36 måneder. Dette betyder rent praktisk, at oplysninger fjernes, når de ikke længere er aktuelle eller nødvendige til analyser, direkte markedsføring, eller andre formål som de er indsamlet til. Nogle informationer kan opbevares længere, da det kræves pga. andre lovkrav, som eksempelvis bogføringsloven.

5. Sociale platforme

Virksomheden benytter Facebook og Instagram som kanal, for at komme i kontakt med vores kunder samt markedsføre og informere om vores virksomhed og varer. I forbindelse med dette, er virksomheden dataansvarlig for publiceringer og information, som indeholder personoplysninger, og det som gøres af dig på de sociale platforme i form af eksempelvis kommentarer, billeder og videoklip. Virksomheden accepterer ikke, at krænkende indhold publiceres på vores sociale platforme. Vi beder vores brugere om at rapportere krænkende indhold til os, så vi kan sikre, at sådant indhold ikke forekommer. Vi kan således også fjerne indhold, som virksomheden finder det nødvendigt.  

6. Cookies

Når du anvender vores websted, kan det ske, at personoplysninger indsamles gennem f.eks. cookies. Dette gøres dog kun via et separat samtykke. I så fald lagres informationen om din brug af webstedet, f.eks. hvilke sider du besøger. Det kan være teknisk information om din enhed og internetforbindelse såsom operativsystem, browserversion, IP-adresse, cookies og unikke identifikatorer. For mere information om vores brug af cookies samt hvordan du tilbagetrækker dit samtykke til anvendelse af cookies, se vores cookiepolitik. 

7. Hvor længe gemmer vi dine personoplysninger?

Vi gemmer aldrig dine personoplysninger længere, end hvad som er nødvendigt for de respektive formål.

Dine personoplysninger gemmes kun så længe, der er behov for at gemme dem, for at opfylde de formål som personoplysningerne blev indsamlet for, i overensstemmelse med vores persondatapolitik. Se mere om de specifikke lagringsperioder i punkt 4.

Hvis du har givet dit samtykke til behandling af dine kontaktoplysninger i forbindelse med udsendelse af nyhedsbreve, behandler virksomheden personoplysningerne til det specifikke formål, indtil at du trækker dit samtykke tilbage. Det kan du gøre ved at (i) kontakte os og gøre en skriftlig indsigelse omkring dette eller (ii) ved at følge linket i nyhedsbrevet.

For at gøre det muligt for virksomheden, at opfylde de juridiske forpligtigelser, der følger af den gældende lov eller for at kunne beskytte vores juridiske interesse, kan vi gemme personoplysninger i en længere periode. Personoplysningerne gemmes dog aldrig længere end nødvendigt, eller hvad der er lovpligtigt for de respektive formål. 

8. Dine rettigheder og valg

Du har ret til at få information om den behandling af dine personoplysninger, som vi udfører. Nedenfor er en sammenstilling af de rettigheder, som du kan gøre gældende, ved at kontakte os. Kontaktinformationen til os, finder du nederst i denne persondatapolitik. 

Ret til indsigt

Vi vil være åbne og gennemsigtige med, hvordan vi behandler dine personoplysninger. Hvis du ønsker at få indsigt i persondatabehandlingen, som vi fortager i forbindelse med dig, har du ret til at anmode om, at få information om behandlingen (dvs. information om formål, kategorier af personoplysninger, kategorier af modtagere af personoplysninger, lagringsperioden eller kriterierne for hvordan lagringsperioden fastsættes, information om hvorfra oplysningerne er blevet indsamlet og forekomsten af automatiseret beslutningstagning, herunder information om logikken bag og betydningen af behandlingen). Du har også ret til at få en elektronisk kopi af dine personoplysninger, som behandles af os, hvis du laver en elektronisk ansøgning. Hvis vi modtager en anmodning om indsigt, kan vi eventuelt bede om yderligere oplysninger, for at sikre hvilke oplysninger du ønsker adgang til, og at vi videregiver informationerne til den rette person.

Ret til berigtigelse

Du har ret til at anmode om, at dine personoplysninger rettes hvis oplysningerne er fejlagtige. Indenfor det angivne formål har du også ret til at supplere eventuelle mangelfulde personoplysninger. 

Ret til sletning

Du har ret til at anmode om sletning af dine personoplysninger, som vi behandler

hvis: 

● oplysningerne ikke længere er nødvendige til de formål, som de er indsamlet eller behandles for; 

● du har tilbagekaldt et samtykke, som behandlingen er baseret på og der ikke er noget andet juridisk grundlag for behandlingen; 

● du gør indsigelse mod en interesseafvejning af berettiget interesse, som virksomheden har foretaget og der mangler berettiget interesse for virksomheden, som vejer tungere;  

● du gør indsigelse mod behandling med direkte markedsførings som formål;

● personoplysningerne behandles på en ulovlig måde; og

● personoplysningerne skal slettes for at opfylde en juridisk forpligtigelse, som virksomheden er omfattet af.

Hvis du anmoder om en sletning af personoplysninger, kan vi ikke altid imødekomme din anmodning, bl.a. hvis: 

● behandlingen er nødvendig for at udøve nogens ret til ytrings- og informationsfrihed;

● for at opfylde en juridisk forpligtigelse, som vi er underlagt; og

● for at kunne fastslå, håndhæve eller forsvare juridiske krav.

Ret til begrænsning  

Du har ret til at anmode om, at virksomheden midlertidig begrænser behandlingen af dine personoplysninger. Du kan anmode om begrænsning i følgende tilfælde:

Hvis du mener, at de personoplysninger vi har på dig, ikke er korrekte og du i den forbindelse har anmodet om rettelse,

når den behandling af dine personoplysninger, som udføres, ikke er i overensstemmelse med Databeskyttelsesforordningen, og du ikke ønsker dine personoplysninger slettede men i stedet begrænsede, og 

når vi ikke længere har brug for dine personoplysninger til formålet med vores behandling, men hvor du har brug for dem, for at kunne fastslå, gøre brug af eller forsvare et juridisk krav. 

Hvis du har gjort indsigelse mod behandling af dine personoplysninger, vil anvendelsen af personoplysningerne begrænses under udredningen. Ved begrænsning af dine personoplysninger, vil virksomheden kun lagre dine personoplysninger og ved yderligere behandling, indhente dit samtykke.

Ret til dataportabilitet

Du har ret til, i det tilfælde at vi behandler dine personoplysninger med dit samtykke eller for at opfylde en kontraktmæssig forpligtigelse med dig, at kræve, at vi udleverer samtlige personoplysninger, som vi har om dig, og som behandles på en automatiseret måde, i maskinlæsbart format, hvilket f.eks. kan være en Excel-fil eller en CSV-fil. Hvis det er teknisk muligt, har du yderligere ret til at anmode om, at vi overfører dine personoplysninger til en anden persondataansvarlig.

Ret til indsigelse

Du har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger, hvis behandlingen understøttes af interesseafvejning. Virksomheden vil i dette tilfælde bede dig om at specificere, hvilken behandling du gør indsigelse mod. Når du gør indsigelse mod behandling, vil vi kun fortsætte med behandlingen af dine personoplysninger, hvis der er berettigede grunde til behandlingen, som vejer tungere end dine interesser.

Direkte markedsføring (inklusive analyser som udføres til formål for direkte markedsføring)

Du har mulighed for at gøre indsigelse mod, at dine personoplysninger behandles til direkte markedsføring. Retten til indsigelse omfatter også de analyser af personoplysninger (såkaldt profilering) som udføres til formål for direkte markedsføring. Hvis du gør indsigelse mod direkte markedsføring, vil vi stoppe behandlingen af dine personoplysninger til dette formål, og ligeledes ophøre med alle typer af direkte markedsføringstiltag. 

Du har naturligvis mulighed for at takke nej til udsendelser og personlige tilbud i visse kanaler, f.eks. kan du vælge kun at modtage tilbud fra os via e-mail, men ikke sms. I disse tilfælde, skal du ikke gøre indsigelse mod behandlingen af dine personoplysninger, da vi har svært ved at bedømme hvilken markedsføring, som er relevant for dig. 

9. Samtykke

Når du udfylder vores samtykkeformular på webstedet (f.eks. abonnere på vores nyhedsbrev, modtagelse af tilbud m.m.), giver du dit samtykke til, at dine personoplysninger (f.eks. dit navn, telefonnummer og e-mailadresse) kan anvendes til markedsføringsformål for den tjeneste, som vises der, hvor du bliver bedt om at angive personoplysninger. Når du besøger webstedet, bliver du bedt om give dit samtykke til vores cookiepolitik. Sådanne cookies følger dig og din surfeadfærd, for at kunne tilbyde dig markedsføring, som er baseret på din adfærd. Dit samtykke gælder for følgende domæner: www.garphyttan.dk

Du har til enhver tid ret til at tilbagekalde dit samtykke. I så fald, vil vi stoppe med at indsamle nye oplysninger til formål, som dit samtykke er baseret på. Vi har dog ret til, at fortsætte med at behandle de personoplysninger, som allerede er indsamlet i overensstemmelse med det givne samtykke, men vi vil ikke supplere eller opdatere disse oplysninger. Hvis der ikke er noget andet juridisk grundlag, som gør, at vi skal gemme oplysningerne, så sletter vi dem. Hvis du vil tilbagekalde dit samtykke, er du velkommen til at kontakte os via e-mail: kundeservice@garphyttan.dk

 

10. Hvem kan vi dele dine personoplysninger med? 

Databehandler. I tilfælde hvor det er nødvendigt, for at kunne tilbyde vores tjenester, deler vi dine personoplysninger med virksomheder, som er såkaldte databehandlere for os. En databehandler er en virksomhed, som behandler oplysninger på vores vegne og i henhold til vores instruktioner. Vi har databehandlere som hjælper os med: 

 

1) Transport (logistikfirmaer og speditører).

2) Betalingsløsninger (Kortindløsning, banker og andre betalingsudbydere).

3) Markedsføring (print og distribution, sociale medier, mediebureauer eller reklamebureauer) 

4) IT-tjenester (virksomheder som håndterer den nødvendige drift, teknisk support og vedligeholdelse af vores IT-løsninger). 

Når dine personoplysninger deles med en databehandler, sker det kun til formål, som er i overensstemmelse med de formål, som vi har indsamlet oplysningerne til (f.eks. for at kunne opfylde vores forpligtigelser i forbindelse med købsaftalen). Vi kontrollerer alle databehandlere, for at sikre at de kan give tilstrækkelige garantier i forbindelse med sikkerheden og fortroligheden af personoplysningerne. Vi har skriftlige aftaler med alle databehandlere, hvor de garanterer sikkerheden for de personoplysninger, som behandles. 

Vi kan også dele dine personoplysninger med vores koncernselskaber, hvis du har givet dit samtykke til at modtage markedsføring gennem afsendelse af nyhedsbreve.

Vi vil også videregive dine personoplysninger, hvis det kræves i overensstemmelse med loven, eller hvis vi som virksomhed mener, at videregivelsen er nødvendig for at beskytte vores virksomheds rettigheder og/eller for at adlyde en retsafgørelse eller følge udfaldet i en retsforhandling eller retslig proces. Vi vil dog gøre, hvad vi kan for at sikre, at dine personoplysninger fortsat bliver beskyttet. 

Virksomheden vil ikke, som den drives i dag, sælge dine personoplysninger til en tredjepart, medmindre vi først får din godkendelse. Dog kan vi, i tilfælde af at virksomheden beslutter at sælge, købe eller fusionere med en anden virksomhed, organisation eller på anden vis omorganiserer forretningen/virksomheden, overføre dine personoplysninger til potentielle eller faktiske købere og deres potentielle rådgivere.

11. Hvor behandler vi dine personoplysninger?

Virksomheden samarbejder kun med partnere, som behandler personoplysninger indenfor EU/EØS eller med virksomheder, som opretholder samme beskyttelsesniveau som indenfor EU/EØS ved f.eks. at have tilsluttet sig til den såkaldte Privacy Shield aftale mellem EU og USA.

12. Hvordan beskyttes dine personoplysninger?

Vi benytter IT-systemer for at beskytte fortroligheden, integriteten og adgangen til personoplysningerne. Vi har truffet særlige sikkerhedsforanstaltninger for at beskytte dine personoplysninger mod ulovlig eller uberettiget behandling (såsom ulovlig adgang, tab, ødelæggelse eller skade). Virksomheden sikrer, at overdragelsen af dine personoplysninger, kun gives til det personale, som behøver dem, for at fuldføre deres arbejdsopgaver, samt at de overholder fortroligheden i overensstemmelse med virksomhedens gældende politikker og procedurer. 

13. Tilsyn og overholdelse

Virksomheden vil på eget eller kundens initiativ, rette oplysninger, som opdages at være fejlagtige. Du kan også til enhver tid, anmode om at dine oplysninger skal slettes, eller brugen af dem begrænses, dette sker ved kontakt til os. Du kan til enhver tid, afstå fra modtagelse af markedsføringskommunikation ved at kontakte os, eller ved af afmelde dig fra yderligere kommunikation i de e-mails, vi sender til dig. Du er altid velkommen til at kontakte vores kundeservice, for at få hjælpe med at takke nej til vores kommunikation. 

Du kan en gang om året, omkostningsfrit, få information om hvilke personoplysninger som er registreret på dig, ved en skriftlig anmodning af et såkaldt registerudtræk fra os.

Hvis du mener, at vi håndterer dine personoplysninger fejlagtigt, kan du i første omgang kontakte os. Du har også ret til at klage til tilsynsmyndigheden, i øjeblikket Datatilsynet. 

Du finder mere information om hvordan, du kan klage på www.datatilsynet.dk.

Virksomheden evaluerer årligt denne persondatapolitik. 

14. Tredjepartsbetingelser

I nogle tilfælde kan virksomhedens tjenester være til underlagt tredjepartsbetingelser. Virksomheden er ikke ansvarlig for sådanne tredjeparters brug af dine personoplysninger, da de alene er dataansvarlige, når det gælder dine personoplysninger. Derfor er det vigtigt, at du overvejer og gennemlæser de vilkår, som gælder hos tredjeparten. Det samme gælder, hvis der er et link på webstedet, som linker til andre websteder. 

15. Ændring af persondatapolitikken

Virksomheden forbeholder sig retten til at ændre i denne persondatapolitik, når vi bedømmer, det er nødvendigt for at opfylde gældende lov. Sådanne ændringer er primært påkrævet ved eventuelle lovændringer, efter udtalelser af tilsynsmyndigheden eller andre organer, der afgiver udtalelser i forbindelse med regler for databeskyttelse. Ydermere vil denne persondatapolitik opdateres i forbindelse med ændringer i vores virksomhed. 

Hvis virksomheden foretager større ændringer i persondatapolitikken, eller ændrer hvordan vi behandler dine personoplysninger, informeres du om dette, før ændringen træder i kraft.

16. Kontakt os

Hvis du har spørgsmål vedrørende denne persondatapolitik, den aktuelle behandling af dine personoplysninger, ønsker at fremsætte en anmodning i overensstemmelse med persondatapolitikken eller hvis du vil anmelde en overtrædelse af denne persondatapolitik m.m., er du velkommen til at kontakte os.

kundeservice@garphyttan.dk

Dataansvarlig

Garphyttan Original AB

Organisationsnr. 559228-2411

Enbärsvägen 18

735 37 Surahammar

Sverige